מזון תזונה והזנה במעבר אל תודעת הממד החמישי

לוהאריה | 04.06.2017

החבילה נכתבה בין התאריכים: 28.5.2017-4.6.2017

 

1. עולם וירטואלי הולוגרפי

בן האנוש, הינו נקודת קצה להוויה קוסמית רחבה אשר ביקשה לחוות את עולם החומר.

הגוף והנפש, הינם מערכת מתוחכמת וחכמה, המאפשרת לרוח לתרגם עצמו לחומר ולחוות את החיים על פני האדמה כחיים שיש בהם גשמיות וממשות.

מערכת המציאות של עולם ארץ היא אשליה הולוגרפית. זהו מרחב וירטואלי, המתורגם דרך העיניים הפיסיות שלנו, התפישה, המוח והחושים לחוויה ריאליסטית.

ההזדהות העמוקה עם החושים, הנורמות, ותפישת המציאות, יוצרים קישוריות הדוקה לחוקיות של מערכת המציאות, על היתרונות והחוויות הייחודיות שהיא מציעה ועל המגבלות הטמונות בה.

בכך, בדרך כלל, אם בן אנוש יעמוד בשלג - יהיה לו קר, ואם יכניס את ידו לאש – יקבל כוויה, אם יורד גשם - הוא יירטב ואם לא יאכל  - יהיה רעב.

אנו מנהלים יחסים ערים עם המציאות הסובבת אותנו, כסביבה וירטואלית, עליה אנו משפיעים וממנה אנו מושפעים. אנו מקרינים מתוכנו אנרגיה ומכניסים אל תוכנו אנרגיה בדינמיקה המגדירה את קיומנו, את מערכות היחסים, את החוויה הנפשית, את הרגשות, המחשבות, המימוש והעשייה.

כישות אנושית, ניזון בן האנוש מגורמים שונים ומגוונים:

  • הזנה אנרגטית – המתניעה את ניצוץ החיים ברגע הלידה ומזינה בכוח חיים את הקיום על פני האדמה
  • הזנה תודעתית -  המחברת את בן האנוש למהות ומשמעות
  • הזנה פיסית – המזינה את הגוף והנפש ומחברת לממשות

 

2. האוכל שאנו אוכלים – חלק מן העולם הווירטואלי הולוגרפי

גם האוכל שאנו אוכלים הינו אשליה. מרקם של תדרים המגולמים בחומר בצורה של מזונות שונים ומגוונים.

כמו כל דבר ביקום, כך גם כל המזונות הקיימים בעולמנו, מבטאים תרכובות אנרגטיות של ארבעת יסודות הקיום: אש, אוויר, מים ואדמה.

הקומבינציות הללו יוצרות קשת רחבה של מזונות, קומבינציות מגוונות של אבות מזון, בעושר עצום של צבעים, מרקמים, ריחות וטעמים, הפונים אל מערכת החושים ומעשירים את חווית החיים האנושית בתזונה שנועדה להיות הרמונית כלפי הגוף הפיסי ולתמוך חיים, בריאות והנאה.

בהתבוננות וחקירה מודעת, ניתן לפענח את הקומבינציה האנרגטית של היסודות, העומדת בבסיס המזונות השונים, ולתאם אותה אל הדרישה הספציפית הנובעת מן הגוף ומן הנפש.
 

3. פענוח מזונות – קומבינציות של יסודות בשירות הגוף והנפש
 

אביא כאן דוגמא והמחשה כיצד להתבונן על מזונות ברמה מודעת באמצעות מזונות מוכרים ובסיסיים, מידע על ערכם התזונתי ופיענוח של קומבינציית היסודות שלהם.

 

קומבינציות של אש ומים – חיוניות, תשוקה ויצירה
 

עגבנייה – להבת החיים

כאשר נתבונן על עולם הפירות והירקות, נוכל לזהות כי פירות אדומים כמו עגבנייה, אשר האדימו והבשילו ביחסי גומלין עמוקים עם השמש, מכילים אש.

זוהי אש, אשר טומנת בחובה את אנרגיית השמש ככוח חיים המתורגם להרכב תזונתי. העגבנייה מורכבת מקומבינציה הרמונית של אש ומים שנועדה לתמוך את הגוף הפיסי.
 

עגבניות הן המקור העיקרי לליקופן, כאשר בתזונה המערבית - כ-80% מהליקופן שלנו מגיע מעגבניות ומוצריהן. הליקופן שייך למשפחת הקרטנואידים - פיגמנטים טבעיים שנותנים לפירות וירקות את הצבעים המרהיבים שלהם, הפועלים כנוגדי חמצון שמנטרלים רדיקאליים חופשיים שפוגעים בתאים בגוף וכך תורמים להפחתת הסיכון למחלות רבות. הליקופן, שנותן לעגבנייה את הצבע האדום, מוכר כנוגד חמצון עוצמתי במיוחד.
 

איך אני מכינ/ה את המזון שלי וכיצד זה משפיע על הרכב היסודות?

כאשר נבשל את העגבנייה ניצור תהליך שבו נגביר את האש הטמונה בה. הדבר יתבטא בפגיעה בוויטמין C, אך גם בעליה ברמת החומציות ובזמינות גדולה יותר של הליקופן.

ההגברה של יסוד האש באמצעות בישול, שונה מהגברה של יסוד האש על ידי טיגון, אשר מבטא אש אגרסיבית הרבה יותר.

ישנם כאלה אשר הגברת האש אל ידי בישול תתאים להם ואילו אחרים יחוו זאת כאנרגית אש מוגברת, אשר אינה תואמת את התדר העצמי שלהם.

כאשר אנו מעצימים את האש הטמונה בעגבנייה על ידי טיגון, שבו יסוד האש מוגבר עוד יותר, אנו יוצרים הסתה של יסוד האש כלפי סקאלה קיצונית, אשר לא תתאים לכל אחד.

הודות לחומציותה של העגבנייה היא מחטאה את מערכת העיכול מחיידקים ופרזיטים לא רצויים. העגבנייה גם מועילה מאוד לטיפול בעצירות. משמע, יסוד האש הדומיננטי בעגבנייה (בצירוף יסוד המים המצוי בה כנוזלים מקשרים) מהווה מזון הטומן בחובו את כוח האש בשירות המערכת הביולוגית.

דוגמא נוספת – פלפל אדום – אש ומים – זמינות של אש מאוזנת ויציבה
 


 

דוגמא נוספת לפרי הטומן בחובו את יסוד האש – פלפל אדום, אשר משלב את יסוד האש ויסוד המים באופן הרמוני ונגיש, אשר מתורגם לרמה גבוהה של בטא קרוטן שמהווה חומר גלם ליצירת ויטמין A. בכך באמצעות קומבינציה הרמונית של אש ומים תורם הפלפל האדום לתפקוד התקין של מערכת החיסון, בריאות העור, צמיחה תקינה ומערכת הראייה.

כמו כן, הפלפל האדום מכיל כמות גבוהה של ויטמינים מקבוצה B החיוניים למגוון רחב של תהליכים מטבוליים בגוף בדגש על ויטמין B6 החשוב בין היתר לוויסות מצב הרוח.

הפלפל האדום הוא המקור הטבעי הטוב ביותר לוויטמין C, יותר מכל סוגי הירקות והפירות באשר הם, כך שהוא מבטא, במצבו הטרי, זמינות של אש מאוזנת ויציבה. בפלפל אדום בגודל בינוני ניתן למצוא כמאתיים ושלושים מ"ג של ויטמין C. כמות זו שקולה לכמות שניתן למצוא בשלושה תפוזים כך שלמעשה די בצריכה של חצי פלפל אדום ליום בשביל לקבל את מלוא הכמות היומית המומלצת של ויטמין זה.
 

פירות – קומבינציות של אש ומים בעוצמות שונות – שמחה, חיוניות, טיהור ותחזוקה

פירות

פירות מכילים כ-70 אחוז מים ומשתלבים עם תכולת הנוזלים בגוף.

יסוד המים, הזמין מאוד בפירות, יהווה גורם מטהר. בשילוב עם יסוד האש, יהוו הפירות מזון מנקה וממריץ.

בנוסף, מכילים הפירות סיבים תזונתיים ומסייעים לפעילות מערכת העיכול.

פירות מתוקים יכילו אש זמינה ומתפרצת ואילו פירות חמוצים יכילו אש מתונה יותר.

בפירות טריים יש ערכים תזונתיים רבים - מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון - כל פרי וערכי הבריאות המיוחדים לו. 

 

עוד עובדות על פירות

 פירות הם המקור הטוב ביותר שקיים לסוכר טבעי בו הגוף יכול להשתמש ליצירת אנרגיה – אש זמינה ומיידית

 רוב הפירות דורשים עיכול קל וקצר, שבו הסוכר נספג במהירות בדם ליצירת אנרגיה – אש מזינה ויסוד מים המסייע בעיכול מהיר וספיגה של האיכויות הטמונות בפרי

 פירות הם המזון העשיר ביותר בטבע בוויטמינים ובנוגדי חמצן המוכרים למדע ועושים שימוש ביסודות האש והמים כמערכת הזנה, בניה ואישוש מערכות

 הפירות הם המזון השלם הקל ביותר לעיכול שקיים. תזונה המבוססת בעיקר על פירות שומרת על מערכת העיכול מפני שחיקה ומאמץ יתר, מכיוון שיסוד המים הדומיננטי מסייע למערכת העיכול ומסכך אותה

 פירות הם המזון המייצר תגובה כימית בסיסית בגוף יותר מכל מזון אחר זאת מתוך היותו של יסוד המים מוגבר 

 יסוד המים המוגבר מוביל לכך שפירות מכילים למעלה מ-90% נוזלים מטוהרים. תזונה המבוססת בעיקר על פירות תספק לגוף את כל המים שהוא צריך בצורתם המטוהרת ביותר

 פירות מכילים סיבים תזונתיים החיוניים לעיכול אופטימלי 

 

המלצות לאכילת פירות

 על בטן ריקה, לפני הארוחה, ולא אחריה

 מומלץ תמיד לשטוף את הפה במים מיד לאחר אכילתם (לא לצחצח שיניים. רק לשטוף במים)

 התחילו את היום עם ארוחת פירות - לא חשוב איזה פרי, העיקר לשבוע ממנו, ורק ממנו

 בכל ארוחת פירות אכלו סוג פרי אחד. ערבוב של פירות מתוקים עם פירות חמוצים עלול ליצור תסיסה בגלל שילוב של שני סוגי אש הנמצאים בקטבים שונים ויוצרים ראקציה ביניהם

 אכלו פירות בשלים לגמרי. פירות בוסר עלולים להכיל חומרים רעילים ויסוד האש והמים בהם אינם מאוזנים

 רוב הפירות ניתנים לאכילה על קליפתם, שיש בה ערכי תזונה רבים והיא מוסיפה את יסוד האדמה לקומבינציה ההרמונית של אש ומים

 רצוי לאכול את הפירות כשהם טריים, ללא חימום, שימור או בישול ובכך לא לפגום באיכות יסוד האש הטמונה בהם

 

תפוח עץ – אש ומים

תפוח עץ

תפוחי עץ, מהווים קומבינציה מאוזנת מאוד של אש ומים, היוצרים מינוף והתנעה של המערכת הביולוגית באמצעות יסוד אש מאוזן והרמוני, לצד ניקוי ושטיפה של הגוף באמצעות יסוד המים הקושר אליו חומרים אותם הוא מפנה מן הגוף).

תפוחים מכילים קוורצטין, סיבים תזונתיים, יחסית הרבה ויטמיני A,B (בעיקר B1, B2, B3, B6, H, PP, ו-B9), ביופלבנואידים, E, K,ו-C ומינרלים רבים: Mg, Na, S, Va,Cl, Al, Rb, Cu, Ni, Cr, Mn, Mo, Ba, K, F, P, Fe, I, Zn. כמות הויטמינים שונה בסוגים שונים של התפוחים וכן קשורה לתקופה ולתנאי האיחסון. 

תפוחים מכילים פקטין, המוריד את האינדקס הגליקמי, ומאפשר לאש מאוזנת והמשכית להזין את הגוף והנפש.

נוזל הדם, הינו קומבינציה אנרגטית של אש ומים, היודעת לספוח אליה את יסוד האוויר (חמצן) ולהוות גורם משנע ומתניע את הגוף ואת הנפש. 

ישנו קשר הדוק בין הדם לבין נפש האדם, כאשר הדם מהווה מערכת המקשרת את האיכויות האנרגטיות ואת ניצוץ החיים, אל עבר מערכת ביולוגית המתרגמת אותם לחוויה נפשית.

התפוחים המכילים, כאמור, קומבינציה הרמונית של יסודות האש והמים, מנקים את הדם, ולכן מומלצים לאנשים שסובלים מבעיות כלי דם ו/או לחץ דם נמוך.

הם מנקים את השיניים ומפנים פסולת מהמעיים.

תפוחים מנקים ומחזקים את המערכת הלימפתית ומכילים חומרים שמגבירים את ספיגת הברזל בגוף. לכן אכילת תפוחים מומלצת לאחר אכילת מזונות עשירים בברזל ולחיזוק יסוד האדמה באמצעות כוחות האש והמים הטמונים בהם כגורם מתניע ומקשר.

תפוחים מורידים את רמת הכולסטרול בדם: אכילת 2 תפוחים ברצף מורידה את רמת הכולסטרול בכ-15%. במחקר שנעשה בפלורידה התגלה שאכילת 75 גר' תפוחים מיובשים ביום במשך שנה מוריד את רמת ה-LDL ל-25% ובו זמנית מעלה את רמת ה-HDL ל-4%.

רוב הוויטמינים נמצאים בקליפת התפוח, המבטאת את יסוד האדמה לכן ממליצים לאכול תפוחים עם קליפתם.

 

 

קומבינציות של אש ואדמה – חיוניות בניה והתחדשות
 

פחמימות - חיוניות ונמרצות עיגון וקרקוע

מזון פחמימתי טומן בחובו קומבינציה אנרגטית של יסודות האש והאדמה. האש מבטאת במזונות אלו חיוניות ונמרצות והיא קושרת את עצמה אל יסוד האדמה, אל הגוף והנפש, ומאפשרת עיגון מתוך בהירות וחיות.

במצב לא מאוזן – כוח האש הדומיננטי הטמון בפחמימה יהיה הרבה יותר מכוח האדמה - מה שיוצר מזון המכיל אש בלתי מאוזנת, אשר יוצרת כוח מתפרץ העולה במהירות ויורד במהירות.

אש זו מוכרת כ: מדד גליקמי, ערך גליקמי או אינדקס גליקמי המהווה מערכת דירוג לפחמימות המבוססת על השפעתן על רמת הגלוקוז בדם.

אש בלתי מאוזנת ויסוד אדמה חלש מבטאים את סוגי הפחמימות שמתפרקות במהירות ובקלות במהלך תהליך העיכול, הן בעלות הערכים הגליקמיים הגבוהים ביותר, והשפעתן על רמת הגלוקוז בדם היא מהירה וחדה.

אש מאוזנת ויסוד אדמה יציב, מבטאים את סוגי הפחמימות שמתפרקות לאט ומשחררות גלוקוז באופן הדרגתי למערכת הדם, והן בעלות מדד גליקמי נמוך.
 

דגנים - אש ואדמה - יצירה ובניה

הדגנים מהווים מקור בסיסי לאספקת אנרגיה ואבות מזון עבור מרבית אוכלוסיית העולם וטומנים בחובם תרכובות של אש ואדמה שנועדו לבסס באמצעות יסוד האש כוח חיים וחיוניות, ולהכניס אל המערכת הביולוגית תרכובות של יסוד האדמה לבניית הגוף בצורה של חלבונים.

יש הבדלים בין הדגנים מבחינה תזונתית. לכן רצוי לגוון את צריכת הדגנים ולא להתמקד רק בסוג אחד.

את הדגנים ניתן לאכול כשהם מבושלים, מאודים, אפויים או נבוטים. כאשר, כאמור, צורת הבישול ואופן ההכנה ישפיעו על תרכובת היסודות המרכיבה את הדגן. (בישול יעלה את האש, השריה תעלה את יסוד המים, הנבטה תעלה את יסוד האש והמים וכד').

דגנים מלאים הם מקורות טובים לפחמימות, חלבונים, ויטמינים מקבוצה B בעיקר B1 ,B2 ,B3, ויטמין E, ברזל, אבץ, מגנזיום וסיבים. דגנים אינם מכילים ויטמין C וקרטונואידים למעט תירס.

גרעין הדגנים מורכב מקליפה, נבט ורקמת האגירה המהווה את מחסן התשמורת של הגרעין המכיל ברובו עמילן. באכילת דגנים חשוב ללעוס היטב, ברוק יש את אנזים העמילאז שמתחיל את עיכול העמילן.

ברוב הדגנים הקליפות מכילות את כל הוויטמינים, מלבד B1 שרובו בנבט. רקמת האגירה מכילה עמילן ומעט מרכיבים חיוניים.

דגנים מזוקקים עוברים עיבוד, בעיקר חיטה ואורז (כאשר הופכים אותם ממלא ללבן) הקליפה והנבט מורחקים מהם. רוב הוויטמינים, המינרלים והסיבים מורחקים עם הקליפות והנבט ומה שנותר הוא לרוב אש זמינה ומתפרצת. האש הזמינה והמתפרצת, תבוא לכדי ביטוי בכך שדגנים מעובדים מזינים פחות, הערך הגליקמי שלהם גבוה והם מעלים מהר מאוד את רמת הסוכר בדם כך שהלבלב צריך להפריש כמות גדולה של אינסולין ומהר, התאים צריכים לקלוט את הגלוקוז מהר, דבר שעם השנים יכול לגרום לסוכרת עקב התשה של המערכת הביולוגית מן הצורך בוויסות של אש מתפרצת ובלתי יציבה.

לדגנים מלאים יש אינדקס גליקמי נמוך הם מתפרקים לאט במעי וכך מעלים באיטיות רמת סוכר בדם ומווסתים את יסוד האש אל המערכת הביולוגית והנפשית ברמה מבוקרת ומאוזנת.

לדגנים מלאים אחוז גבוה של מינרל הכרום (בעיקר בשעורה) שנחשב למאזן רמות סוכר בדם.

כדי להתעכל בגוף זקוקות הפחמימות לוויטמינים ומינרלים מסוימים, בעיקר מקבוצת B, אשר נמצאים באופן טבעי בקליפה ובנבט.

כאשר הם מורחקים בתהליך העיבוד לוקח הגוף את הוויטמינים הללו ממקומות שונים בגוף ומשתמש בהם לתהליך העיכול. דבר זה גורם למחסור גדול יותר בוויטמינים ומינרלים לאלו הניזונים מפחמימות מעובדות בלבד.

הדגנים מכילים סובין המעצים את יסוד האדמה בגוף ובנפש, ולכן נותנים תחושת שובע ומונעים בעיות עיכול.

ישנם דגנים המכילים את החלבון גלוטן, אשר חלקים באוכלוסייה רגישים אליו.
 

קטניות – אדמה ואש - בניה והתחדשות
 

קבוצת הקטניות היא אחת מקבוצות המזון המועילות ביותר לבריאותנו וטומנות בחובן קומבינציות הרמוניות של אדמה ואש המסייעות בתחזוקת התשתית הגשמית ובנייתה באופן מתמיד ומתחדש.

הקטניות נחשבות מזון חלבוני. החלבונים מהווים את הבסיס לבניית שרירים, רקמות, הורמונים ואנזימים. יש לאכול חלבון בכמות מספקת ולשמור על איזון בין פחמימות לחלבונים. לספורטאים רצוי להגביר צריכת חלבון.

כל חלבון מורכב מיחידות הנקראות "חומצות אמינו". ישנן 22 חומצות אמינו המייצגות קומבינציות מגוונות של ארבעת היסודות אש, אוויר, מים ואדמה. מתוך האילוצים שנוצרו בהתפתחות הגוף האנושי בתוך מערכת המציאות הגשמית, נוצרו פערים וחריגה של הגוף הפיסי מתכנית המקור שלו. בכך, 8 מתוך חומצות האמינו אינן מיוצרות על ידי הגוף, ולכן נדרש לספק אותן מבחוץ באמצעות מזון.

החלבון בקטניות אינו "חלבון מלא", כלומר הוא אינו מכיל את כל 8 החומצות החיוניות, ולכן רצוי לאכול את הקטניות בשילוב עם דגנים מלאים המכילים את חומצות האמינו החסרות בקטניות, על ידי כך מספקים לגוף "חלבון מלא" המכיל את כל 8 חומצות האמינו החיוניות, המבטאות כוחות בניה של תתי היסודות בחיבור ליסוד האדמה האמון על התשתית הפיסית לקיום חיים.

הקטניות מכילות כמות גבוהה של סיבים מסיסים שמסייעים לאיזון שומני הדם, לחיזוק הפלורה הטבעית של המעי (החיידקים "הטובים") ולתפקוד תקין של מערכת העיכול. בנוסף, רוב הקטניות כמעט נטולות שומן והן בעלות אינדקס גליקמי נמוך ולכן תורמות לשמירה על משקל תקין, לאיזון משק הסוכר ולתחושת השובע שלנו. בקטניות יש גם כמויות גדולות של רכיבים תזונתיים (פיטוכימיקלים) שמונעים תהליכים חמצוניים בגוף ולכן מגנים על גופינו מתהליכי מחלה והזדקנות מוקדמת.
 

שורשים ופקעות – יסוד אדמה דומיננטי – התנעה, אישוש ועיגון
 

שורשים ופקעות הם חלק מהגידולים המזינים את העולם.

בטבע השורשים והפקעות מבטאים את יסוד האדמה ברמה דומיננטית, הטומנת בחובה עושר עצום של ויטמינים ומינרלים, התומכים את הגוף הגשמי ואת הגשמיות.

הצבעים הכתומים והצהבהבים מלמדים על יסוד אדמה דומיננטי ועל איכויות התומכות עיגון, קרקוע ויציבות.
 

תפוח אדמה – אדמה מים ואש – ממריץ ומעגן

להבדיל ממוצרי דגנים מעובדים, כגון אלה המבוססים על קמח לבן, תפוחי אדמה על קליפתם הם מזונות שלמים העשירים בפחמימות מורכבות ובסיבים תזונתיים ודלים בשומן. תפוחי האדמה מהווים מקור לסוללה של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. הם עשירים במיוחד באשלגן ומהווים מקור טוב אפילו לויטמין C.

תפוח האדמה על קליפתו הוא "פצצת" אשלגן. הוא מכיל כמעט 1000 מ"ג אשלגן -עד פי 10 יותר מפסטה או אורז. תפוח אדמה ללא קליפה מכיל מעט פחות, אך עדיין מהווה מקור עשיר לאשלגן.

האשלגן הוא מינרל בעל חשיבות רבה. כמויות גבוהות של אשלגן נדרשות להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם, דלדול העצם (אוסטאופורוזיס) ואבני כליה.
 

בטטה – אדמה ואש – דלק איכותי

הבטטה היא אחד השורשים העשירים ביותר ברכיבים תזונתיים. היא מהווה מקור לפחמימות ומכילה כ-20 ויטמינים ומינרלים. הבטטה עשירה במיוחד בבטא קרוטן המהווה מקור לוויטמין A, בוויטמינים מקבוצה B ובפרט בוויטמין B6, במינרלים אשלגן, מגנזיום וברזל וכן בנוגדי החמצון החשובים ויטמין C וויטמין E.
 

בצל ושום  - אש ואדמה – הגנה, אישוש וריפוי
 


 

הבצל והשום מייצגים קומבינציות ייחודיות מאוד של אש ואדמה, המאפשרות להאיץ תהליכים במערכת הביולוגית, להגן עליה ולתמוך בה. הדבר בא לכדי ביטוי בטעמם העשיר והארומטי, הנובע מרכיבים ייחודיים רק להם ולבני משפחתם  - אלו הן תרכובות הגופרית המדמיעות והמבריאות.

תרכובות הגופרית, או התרכובות האורגנו-גופריתיות, נמצאות בבצלים לסוגיהם ובקרובי משפחתם השום, הכרישה והעירית. תרכובות הגופרית תורמות למניעת מחלות.

החומרים המרכיבים את תרכובות הגופרית, חומצות אמינו וסולפוקסידים, מופרדים בבצל השלם על ידי ממברנה. כאשר חרק מתחיל לכרסם בבצל, או כאשר אנו חותכים אותו, נקרעות הממברנות ומתאפשר המפגש בין החומרים. המפגש הזה מניב תרכובות חריפות ומדמיעות. המנגנון בו יוצר הצמח חומרים חדשים וחריפים, עם הפגיעה ברקמותיו, נועד להגן עליו מפני פגיעה על ידי חרקים. המפגש בין החומרים יוצר אינטראקציה ייחודית של אש ואדמה הטומנת בחובה איכויות הגנה, ריפוי ושיקום מהיר של מקטעים ביולוגיים.

הבצל עשיר בויטמיני B, באשלגן, סידן ומגנזיום. צבעו הלבן מעיד על כך שהוא מכיל פיטוכימיקל בשם קוורציטין. הפועל כאנטי היסטמין טבעי, כלומר, נוגד אלרגיה ולכן לבצל יכולות לאזן ולחזק את מערכת החיסון. הבצל מומלץ במצבים של שיעול וליחה, אסטמה, אורטיקריה, קדחת השחת, סינוסיטיס ועוד.

השום, כמו הבצל, מכיל תרכובות המצמצמות דלקות במידה ניכרת. תרכובות נוגדות דלקות אלה, יחד עם ויטמין C אשר בשום – בעיקר בשום טרי – גורמות לו להיות שימושי ככלי עזר רב עוצמה בריפוי הגוף.

נוסף על כך, אליצין, אחת מתרכובות הגופרית האחראיות לריחו האופייני של השום, היא בעלת פעילות נוגדת חיידקים ונוגדת נגיפים חזקה, ויחד עם ויטמין C עוזרת בקטילת חיידקים.

אגוזים שקדים – אש ואדמה

עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות העוזרות להגן על הלב, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים שונים כגון ויטמין E, מגנזיום, אבץ, סלניום ועוד. בכל סוג של אגוז חבוי לו אוצר תזונתי מעט שונה, כאנרגיה גלומה שיש בה כוחות בניה והזנה. בשילוב עם יסוד המים (השריה) אנרגית האש הטמונה באגוזים ובשקדים, ואנרגיית האדמה ככוח בניה, הופכים זמינים הרבה יותר.
 

בשר -  אדמה ואש

קומבינציות של אדמה ואש, הטומנות בחובן איכויות נפש של בעל החיים.
 

קומבינציות של מים ואדמה – טיהור מערכות ותחזוקת תשתיות
 

משפחת הדלועים

כמעט לכל הירקות ממשפחת הדלועיים יש קליפה חלקה ועדינה, תוכן בשרני במרקם עדין השזור בגרעינים קטנים ואכילים ותכולת נוזלים גבוהה.

מלפפון – מים דומיננטיים – טיהור ושטיפה מערכתית
 

אם נתבונן על המלפפון, צבעו הירוק מלמד אותנו על שפע המים הטמונים בו.

הוא עשיר במינרלים הנחוצים לעור, במים המונעים התייבשות, בסיבים תזונתיים המועילים לדיאטה ובשלל רכיבים נוספים התורמים לבריאות הכליות, המפרקים ולחץ הדם.

המים שבמלפפון מתפקדים כמו מערכת שטיפה פנימית, הפועלת על יסוד המים, הגורפת החוצה מהגוף פסולת ורעלים. אכילה קבועה של מלפפון עשויה אפילו להמס אבני כליה.

 

קישוא – מים דומיננטיים – טיהור ושטיפה מערכתית

כמו המלפפון, גם הקישוא גם הוא עשיר ביסוד המים המשפיע על יסוד האדמה ותומך את הגוף הפיסי כמטהר מערכות.

הקישואים עשירים באשלגן, ברזל, חומצות אורגניות, ויטמיני C, PP, B1, B2, B3, B6 וקרוטן. בנוסף, הם מכילים סידן, זרחן, גופרית, מוליבדן, ארסן, טיטאן, אלומיניום, ליתיום, אבץ, נתרן ומגנזיום. כמעט אין הבדל תזונתי בין סוגים שונים של קישואים. כמות מירבית של מזינים נמצאת בפירות צעירים.

כירק שיסוד המים דומיננטי בו מתפקדים הקישואים כמטהרים ושוטפים את המערכת, מוציאים נוזלים שהצטברו בגוף ומועילים בבצקות.

הקישואים מכילים הרבה נוגדי חימצון, משחררים מיצי מרה, חיוניים לחולי סכרת, בצריכה קבועה הם מנקים את המפרקים מהצטברות מלחים, הם חיוניים לאחר הרעלה ולאחר קלקול קיבה, משחררים הצטברות נוזלים בגוף, עוזרים בטיפול בצלוליטיס, מטיבים עם חולי לחץ דם גבוה, מאזנים את רמות הכולסטרול בדם, וקלים לעיכול.

עוד ברשימת התועלות: משפרים את פעילות מערכת העיכול, משפרים את תהליכי יצור הדם, מונעים התפתחות של אבנים בכיס המרה, מנקים את כלי הדם, שומרים על איזון האלקטרוליטים בגוף.
 

דלעת  - אדמה דומיננטית – תחזוקת התשתית הפיסית

הדלעת עשירה בויטמין A, ויטמין C וויטמין E - שלושתם נוגדי חימצון חזקים מאוד, כלומר נלחמים כנגד רדיקלים חופשיים ומונעים מחומצות שומן רווי וכולסטרול מלהתיישב על העורקים ובכך עוזרים לשמור על בריאות הלב וכלי הדם.

ניתן לראות איכויות אלו כקומבינציה איכותית של יסוד האדמה העושה שימוש במים על-מנת להגיע אל אזורי תשתית במערכת הביולוגית, לתחזק אותם ולתקן אותם.

בדלעת יש גם נוגדי חימצון, החשובים לבריאות העיניים, העור, העיכול, המערכת החיסונית וריריות שונות.

אם תהליך החימצון יוצר "כרסום" בתשתית הביולוגית ובהרמוניה של יסוד האדמה במערכת הגשמית, הרי שמזון המכיל נוגדי חמצון מכיל קומבינציות של יסוד האדמה, אשר יוצרות פעילות מתקנת ומונעת.

כמות וויטמין A שיש ב-100 גרם דלעת מהווה 246% מהכמות היומית המומלצת! ויטמין A חשוב מאוד לבריאות העיניים והעור, לגדילה אצל ילדים ולחיזוק המערכת החיסונית ובכך תומך את התשתית הביולוגית.

בדלעת אפשר למצוא גם את הויטמינים: חומצה פולית, ניאצין, ויטמין B6, תיאמין ואת המינרלים: נחושת, סידן, אשלגן וזרחן התומכים כולם את התשתית הביולוגית.
 

מוצרי חלב – קומבינציות של מים ואדמה הטומנות בחובן איכויות נפש של בעל החיים.

 

קומבינציות של מים ואוויר – עלים – אוורור, הזרמה ופינוי
 

העלים הירוקים השונים, מבטאים קומבינציות הרמונית של יסוד האוויר, השזור ביסוד המים ככוח מקשר. בכך, ניתן לראות את העלים השונים, כמאווררים את המערכת הנפשית והביולוגית, ומעצימים את זרימת החמצן אל התאים.

לעלים הירוקים צפיפות תזונתית גבוהה, כלומר הם מכילים כמות גבוהה של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים בריאים אחרים.

מאחר ויסוד המים והאוויר הם הדומיננטיים, העלים דלים בקלוריות אך עשירים במרכיבים מזינים:

- מינרלים - מגנזיום, ברזל, אבץ, סידן, זרחן ואשלגן

- וויטמינים - C, E, A ו-K, חומצה פולית

- חלבונים וחומצות אמינו

- נוגדי חמצון - פלבנואידים

הם עשירים בכלורופיל - הפיגמנט הירוק שנמצא בצמחים. לכלורופיל מבנה מולקולרי דומה לתא דם אנושי מלבד אטומי מגנזיום שמחליפים את האטומים של ברזל בדם. הכלורופיל מנקה ומחזק את הדם, סופח רעלים ומפנה אותם החוצה. לכן העלים הירוקים משתתפים בתהליך של טיהור וניקוי רעלים.

ויטמין K שנמצא בכמות גבוהה בעלים הירוקים חיוני לאיזון קרישת הדם ולמטבוליזם של העצם.

העלים הירוקים מגנים על העיניים מפני מחלות. הם מכילים סיבים תזונתיים ולכן נותנים גם תחושה של שובע. הם מסייעים בפעילות ובניקוי המעיים, בהפחתת גזים, נפיחויות ונוגדים עצירות.

***

עד כאן, על קצה המזלג הדוגמאות השונות המאפשרות חלון התבוננות על מזונות שונים בראי היסודות.

מכאן ההזמנה היא להמשיך לחקור.

זוהי חקירה המפתחת הגות, סקרנות ומיומנות של הקשבה מודעת לדרישת הגוף.

 איזה מזון מכיל אש דומיננטית ויכול לסייע להעלות חיוניות, חדווה וערנות?

 איזה מזון מכיל אוויר דומיננטי ויכול ליצור בהירות וחדות מחשבתית, אוורור וניקוי?

 איזה מזון מכיל מים דומיננטיים ויכול ליצור שטיפה, איזון של משק הנוזלים בגוף, הרמוניה ואיזון רגשי?

 איזה מזון מכיל אדמה דומיננטית ויכול לסייע בעיגון וקרקוע, התחדשות ובניה?

 איזה מזונות מחממים את הגוף? איזה מזונות מקררים את הגוף?

 באיזה אופן אני מבקש/ת להכין את המזון שלי והאם הוא תואם את המצב הגופני והנפשי ?

 כיצד משפיע עלי מזון קר?

 כיצד משפיע עלי מזון חם?

 איזה טעם מתחשק לי? חמוץ, מתוק, מר, מלוח, חריף?

 

4. התרחקות מהזנה הרמונית

החברה האנושית התרחקה בהדרגה מן החיבור ההרמוני למזון, תזונה והזנה.

ההתפתחות הטכנולוגית הנגישה באופן קבוע מזון זמין לאוכלוסיות רחבות ברחבי העולם, כך שרעב המוביל לסכנת חיים, אינו נפוץ בקרב האנושות.

הביטחון התזונתי אמנם עלה לאורך ציר ההתפתחות האנושי, אך לצד זאת התיעוש, ההישגיות, קצב החיים המואץ, התחרות על משאבים, אינטרסים של חברות מזון ומגדלים, וההתרחקות מערכים ומיושרה, הולידו חברות מסחריות וארגונים המנותקים מראיית תועלת הציבור וממוקדים בעשיית רווחים על חשבון איכות המזון. בכך פסי הייצור של מפעלים ותאגידים, מייצרים מזון רווי בחומרים דיס הרמוניים ואף מזיקים לגוף ולנפש.

כאמור, כל פרט ופרט במציאות הסובבת אותנו הינו אסופה של מבנים מולקולריים בעלי איכות ותדירות.

אם מזון מיוצר מתוך תאוות בצע, חמדנות וחוסר אחריות סביבתי וחברתי, התדר הטמון במזון יהיה משובש, מסולף ומזיק ולעיתים רבות גם הרכבו החומרי יהיה כזה.

אם מזון יוצר בתהליכים שיש בהם ניצול של בני אנוש ופגיעה בהם ובסביבה  - התדר הטמון במזון יכיל את האיכויות של מצוקה, סבל, ניצול, גזל, חוסר ועוד.

ההתמקדות בצורה החיצונית של מזון וההתעלמות מן האיכות האנרגטית הטמונה בו הנובעת מתהליכי היצור שלו, לצד אופנות, נורמות מסולפות ומערכות שיווק אגרסיביות, החלו לבסס הרגלי צריכה מעוותים כך שרבים מבני האנוש צורכים מזון שההרכב החומרי והאנרגטי שלו פגום, משובש ומזיק.

 

5. מעבר לצרכנות מודעת ושאלת שאלות מהות

בהדרגה, נוצרות מגמות מתקנות אשר משנות את התודעה, מספקות ידע, הבנות מודעות וערכים המאפשרים לקיים תזונה הרמונית כלפי העצמי וכלפי הסביבה.

זוהי חניכה הגומלת מתנועה אוטומטית, אינטנסיבית ונטולת מודעות, ומאפשרת מעבר לצרכנות מודעת שיש בה שאלה של שאלות מהות:

  • מהי האיכות הטמונה במזון שאני צורך?
  • ממה הוא מורכב?
  • מהו תהליך הייצור של מזון זה והאם הינו הרמוני כלפי הסביבה, כלפי החברה האנושית וכלפי בעלי החיים?
  • מהם הערכים העומדים בבסיס החברה המייצרת?
  • האם המזון שאני צורכ/ת תואם את הערכים שלי?

 

שלב נוסף ביחסי הגומלין עם מזון, הינו שלב ההקשבה המודעת המתוארת גם בפרק השני:

  • מה הגוף שלי מבקש?
  • האם מתקיימת בי נביעה למזונות ספציפיים?
  • האם אני גמיש/ה ופתוח/ה לשנות את התזונה שלי ברמה דינאמית בהתאם לדרישה העולה מן הגוף?
  • האם אני יודע/ת לזהות מנגנוני רעב או לחלופין תחושת שובע?
  • האם אני אוכל/ת כמנגנון פיצוי? האם אני נמנע מאכילה כמנגנון הדחקה ובלימה?
  • האם אני מזוהה עם נורמות ופרדיגמות הקובעות מהו דימוי גוף הרמוני?
     


 

6. התדר העצמי והתדר של מזון

האכילה הינה תהליך שבו בן האנוש מכניס אל תוך גופו חומר שנועד להזין את המערכת הביולוגית.

לכל אחד ואחד קיים תדר עצמי ייחודי. במצב האופטימאלי כל מערכות התפקוד הגופניות והנפשיות מקיימות ייצוב מתמיד כלפי התדר העצמי ופועלות בהרמוניה.

ההתנהלות בחיי היום יום יוצרת דינמיקה של יחסי גומלין בין התדר העצמי המזוקק לבין קומבינציות שונות ומגוונות של תדרים הבאים לכדי ביטוי בחוויות, התנסויות, מחשבות, רגשות, רצונות ומעשים.

יחסי הגומלין הללו יכולים לתמוך את התדר עצמי, להפרות ולהזין את בן האנוש, או לחלופין יכולים ליצור תנגודת לתדר העצמי, צרימה ופגיעה.

באופן שכזה, רבים מבני האנוש מנהלים חיים שבהם הם פונים כנגד התדר העצמי שלהם, באמצעות מחשבות, רגשות, התנסויות ומעשים, היוצרים הפרה של התדר העצמי, שיבוש שלו ועלולים להוביל לצרימות בגוף ובנפש.

גם הרגלי תזונה יכולים לפנות כנגד העצמי.

כאשר מוכנס אל תוך הגוף הפיסי מזון הנושא תדר דיס-הרמוני, או שהינו בקומבינציה חומרית ואנרגטית שאינה תואמת את התדר העצמי, הדבר מתחיל להפר את התנידה של המערכות הגופניות והנפשיות ועלול להוביל לחריגה מן התדר העצמי. הפרה שכזו לאורך זמן, יוצרת, כאמור, את מה שמוכר כמחלות בגוף או בנפש.

 

7. מעול לאור  - לקיחת אחריות על התזונה

שינוי ההתייחסות לתזונה הינו שינוי תודעתי וערכי, המשנה את תפישת העולם ואת המודעות היום יומית.

שינוי זה כרוך במעבר מבּוּרוּת ועצלות החושפים לשליטה תודעתית ולהתנהלות פגומה ומסולפת, לערות, מודעות, מוכנות ללמוד, יוזמה וחריצות, המבטאים לקיחת אחריות אישית השזורה באחריות כוללת.

מעבר שכזה מבטא מדרגה התפתחותית אנושית חדשה שיש בה התבוננות אל מעבר לאינטרסים האישיים, הצרים, המידיים והאנוכיים, והכרה כי טובת הפרט שזורה בטובת הכלל וכי מרחק גאוגרפי, זהות לאומית או כל מגדר מפריד אחר, הינם אשליה ותו לא וכל בני האנוש הינם חלק מרקמה אחת חיה, תושבי פלנטת ארץ, שונים ומגוונים, המקושרים זה לזה בקשר קוסמי עמוק ומבטאים חיים על פני האדמה, כרוח החוקר עצמו בחומר.

זהו מעבר מעול לאור, שחרור של תפישת עול הלוכדת במעגל הסגור של השליטה התודעתית והקהות, ואימוץ עקרונות וערכים, התורמים הן לרווחת הפרט והן לרווחת הכלל.

 


 

8. מערכות אמונה המשפיעות על יחסי הגומלין עם מזון

באנושות קיימות מערכות אמונה אישיות וקולקטיביות המקושרות לנושא המזון התזונה וההזנה.

מערכות האמונה הללו, מוזנות על ידי גורמים בעלי אינטרס אשר מנווטים את תודעת ההמונים בתיאום לרצון השליטה, צבירת כוח וגריפה של הון.

במקביל עולה המודעות, וקיימות מגמות רבות המבקשות לשנות את התודעה האנושית ולסייע לבני האנוש לשנות את מערכות האמונה שלהם ואת הרגלי הצריכה שלהם ולעבור לצריכת מזון קשובה, מודעת והרמונית כלפי העצמי וכלפי הסביבה.

כאשר בן אנוש מזין את עצמו באוכל שהוא מאמין כי הוא מזיק לו, או שמתקיימת לגביו תודעה קולקטיבית שלילית – עלול להתחולל נזק הנובע ממערכת האמונה, בחינת מחשבה המשפיעה על המציאות.

כאשר בן אנוש מזין את עצמו באוכל שהוא מאמין כי הוא תומך אותו, המזון יכול להתקבל על ידי הגוף והנפש בברכה, מתוך כך שמערכת האמונה של בן האנוש מתאימה את התדירות של האוכל לתדר העצמי.

ברכת המזון המקובלת בדתות שונות, נובעת במקורה מהיעדר הביטחון התזונתי שהתקיים בתקופות קדומות ומן ההודיה על זמינותו של מזון כמערכת תומכת חיים. יחד עם זאת, ניתן להתבונן על ההתכוונות הנוצרת בברכה על המזון, כהתמקדות שיש בה מודעות ערה כלפי המזון ויכולת לנהל עימו יחסי גומלין הרמוניים מודעים שבסיסם ערכי ורוחני ולא יצרי והישרדותי.

נשאלת השאלה, האם כאשר בן אנוש צורך מזון הטעון באנרגיה שלילית שהינה תוצר של תהליכי הייצור שלו, והוא מאמין כי מזון זה תומך אותו – האם מערכת האמונה תתאים את התדירות של האוכל אל התדר העצמי?

התשובה היא חיובית. אך חשוב להבין כי תהליכי ההמרה האנרגטיים שאותו אחד יצטרך ליצור למזון שהוא צורך, יהיו כרוכים בהשקעה אנרגטית גדולה של הסבה של מטען שלילי וקשה למטען חיובי והרמוני. ההשקעה האנרגטית הגדולה הזו, יוצרת מצב לא מאוזן שבו פעמים רבות אנרגיית ההזנה הטמונה במזון, פחותה מהאנרגיה המושקעת בהמרה של המטען השלילי שלו, ובכך נוצר חוסר אנרגטי המשפיע הן על הגוף והן על הנפש.

ההכרה בכך מאפשרת להתחיל ולהתייחס למזון שאנו צורכים מתוך אחריות על המטען הקיים בו, ומתוך גישה חיובית, שיש בה הודיה, הערכה, והנאה.

כמובן, שגישה חיובית נובעת מן היכולת להקשיב לצרכים האישיים ולבחור מזון התואם אותם. צרכים אלו מורכבים מן הדרישה של הגוף הפיסי לתמהיל מזון התואם אותו, מהטעם האישי המשפיע על ההנאה מן המזון, מן היכולת הכלכלית ומהערכים בהם מחזיק בן האנוש.

 

9. שונים ומגוונים

בני האנוש שונים ומגוונים ומתוך כך גם הצרכים התזונתיים של כל אחד, שונים ומגוונים.

במצב שבו כל אחד ואחד יקיים בחירות התואמות את הנביעה הפנימית, המייצגת את התדר העצמי שלו, כל הרגלי הצריכה של האנושות ישתנו. יהא זה תהליך של גמילה מצרכנות בלתי מודעת ומוטה, השתחררות משליטה תודעתית ומעבר מכילוי משאבים לתיעול משאבים.

כילוי משאבי הפלנטה מתרחש בתהליכי ייצור המוניים, המנותקים מראיה כוללת וכל עיקרם גריפת רווחים.

תיעול משאבי הפלנטה ברמה מאוזנת והרמונית יתרחש כאשר הפקה וייצור של מזון יתבצעו מתוך ראיה כוללת, על ידי יצרנים בעלי מחויבות חברתית וסביבתית, המחוברים לחזון וערכים, רואים את תועלת הכלל והפרט שזורות זו בזו, ומפיקים מוצרים בספקטרום רחב של אפשרויות, העונה על הדרישות השונות והמגוונות.

בכך, תהפוך צריכת המזון למזוקקת והרמונית כלפי העצמי וכלפי הסביבה, ותתמוך גוף ונפש חיוניים ובריאים, שלמות ושלום פנימי.

השליטה התודעתית עושה שימוש בנורמות מסולפות, שיווק, פרסום, ומעצבי דעת קהל, ומעודדת תאווה ותודעת חוסר. תהליך ההסתגלות לצריכה מתוך בחירה חופשית מודעת הינו תהליך של התרועעות עם הרצון הפנימי המזוקק, הנקי מהשפעות, וגמילה מתאווה, חמדנות ואנוכיות.

בהתרועעות עם הרצון הפנימי, מומלץ להסתגל להקשבה מה הגוף מבקש.

זוהי הקשבה גמישה ודינאמית שאין בה קיצוניות ויש בה ערות ומודעות.

יחד עם זאת, חשוב להכיר בכך כי אנו משפיעים על הגוף שלנו וביכולתנו לבטא גוף בריא ומאוזן, באמצעות ערות למערכות אמונה מגבילות הקשורות לגוף ולתזונה, והמרה שלהן בתפישות חדשות התומכות את הערכים והתודעה שאנו מבקשים לייצג בחיינו.

אנו ביטוי מוגשם של המחשבות והרגשות שלנו, הרצונות וגם המאוויים הגלויים והמודחקים.

הכרות עם הכוחות הפועלים של הנפש תאפשר לבני האנוש ליצור טרנספורמציה שלמה ונטולת פערים, שבה הרוח משפיע על החומר והמחשבה והרצון משפיעים על הגוף. בכך, צריכת המזון תעשה בבחירה מודעת המתאימה את המזון לתפישת העולם ולערכים האישיים.

אם בעידן האדמה צריכת המזון הותנעה מתודעה של הישרדות, תאווה, חוסר ורצון למילוי העצמי, הרי שבעידן החדש צריכת המזון תותנע מחזון, ערכים ותודעה, אשר ישפיעו על הגוף והנפש ויעצבו אותם בתיאום לתפישת העולם. הביולוגיה האנושית תעבור אבולוציה מדורגת, שתשנה את כל אופייני צריכת המזון ותפתח ספקטרום שונה וחדש של מערכות הזנה.

 

10. מזון מן החי – מזון הטעון באנרגיה שלילית

כאמור, התיעוש והפיתוח הטכנולוגי הולידו פסי ייצור המוניים.

מתוך כך, לאורך השנים משקי המזון מן החי עברו שינוי ופיתחו פרקטיקות אכזריות ולא מוסריות אשר נותרו לאורך זמן מוסתרות מעיני הציבור.

בנוסף, נוצרה השפעה על התודעה הקולקטיבית האנושית שהפכה את התעשייה הנצלנית והאכזרית ללגיטימית וביססה נתק בין המוצר המונח על מדפי רשתות המזון לבין מקורו ואופן ייצורו. מערכות אמונה הנוגעות לתזונה, מנציחות נורמות מסולפות, שליטה תודעתית, קהות, אנוכיות, חוסר אחריות, שרירותיות ובורות.

ההכרה כי המזון שאנו צורכים נושא בתוכו הטבעה אנרגטית של תהליכי הייצור שלו, מובילה להבנה כי רבים מבני האנוש מוזנים במוצרי מזון שונים ומגוונים, אשר טומנים בחובם אנרגיה של ניצול, סבל, מצוקה, פחד ואימה.

הרגלי התזונה הללו, יוצרים מעגל סגור של צריכה הפוגעת בבני האנוש.

כיום, תעשיית המזון מן החי הינה תעשייה אלימה, אכזרית ושרירותית, המנותקת מערכים בסיסיים של מאור פנים, חסד ואמפתיה.

מתוך כך, צריכת מזון מן החי מכניסה באופן קבוע אל הגוף והנפש, אנרגיה שלילית, הטעונה, כאמור, במטען עמוק וקשה של אלימות, אכזריות, כאב ובעתה. רבים מבני האנוש חווים את המטענים הללו בתוכם מבלי להבין את מקורם, ומפנים את האיכויות הללו של אלימות, אכזריות, כאב ופחד כלפי עצמם וכלפי אחרים. בכך המעגל הסגור מעצים את עצמו ולוכד בתוכו את בני האנוש ביחסי גומלין הרסניים.

אנו רואים את יחסי הגומלין הללו באים לכדי ביטוי במציאות הסובבת אותנו, המשוועת לאיכויות של הרמוניה, אמפתיה, חסד, אהבה וחמלה.

 

11. מגמת הטבעונות - ערכים, חזון ולקיחת אחריות עוברים לקדמת הבמה

בורות הינה מכשיר לשליטה בהמונים ולניווט של תודעה עדרית נטולת מודעות.

ידע הוא אור המאפשר התפתחות, חופש, יצירה ובחירה חופשית מודעת.

לאורך תקופה ארוכה ארגונים שונים הופכים את הסמוי לגלוי, חונכים, מביאים ידע, חושפים את מה שעומד מאחורי תעשיית המזון מן החי ומהדקים את הקשר שבין המוצר המונח על המדפים לבין תהליכי הייצור שלו.

בכך נוצרת התפקחות משליטה תודעתית וידע הופך למודעות המובילה לשינוי הרגלי צריכה, לקיחת אחריות ויצירה של אלטרנטיבות ראויות והרמוניות לאדם ולסביבתו.

מגמת הטבעונות, שהינה חלק ממגמות נוספות המתרחשות בחברה האנושית, הולכת ומתגברת ומבשרת על שלב חדש בהתפתחות של האנושות הטומן בחובו התעוררות של רבים למודעות עצמית, מודעות סביבתית ומודעות חברתית.

מגמת הטבעונות קוראת להתעוררות, התפקחות, שינוי של הרגלים, ושחרור של מערכות אמונה אשר הולידו תנועה במעגל סגור שיש בו כילוי משאבים, סבל, אכזריות, שרירותיות, אטימות, קהות בורות ופגיעה ביכולתם של בני האנוש לקיים חיים של שפע, בריאות, רווחה והרמוניה בינם לבין עצמם ובינם לבין הסובב אותם.

דבר לא חייב לבוא על חשבון דבר.

שינוי מערכות האמונה הללו כרוך ביכולת לשנות הרגלי צריכה, לצאת מאזורי נוחות וביכולת להכיר בכך שהגוף הפיסי יכול להזין עצמו באופן הרמוני גם ללא מוצרים מן החי.

 

12. טבעונות – שחרור פרדיגמות של חוסר תזונתי

פעמים רבות, המעבר לטבעונות נעשה מתוך חיבור לערכים שהטבעונות מבטאת אך ללא שינוי מן הבסיס של מערכות האמונה הרווחות במרחב, הגורסות כי תזונה טבעונית כרוכה בחסרים תזונתיים.

ישנם כאלה שהמעבר לטבעונות נעשה מתוך חיבור לערכים, אך תוך ריסון של מאווי הנפש - תהליך כזה יוצר מציאות פנימית של ריסון והדחקה שיבואו לכדי ביטוי בתסמינים פיסיים הנותנים ״גושפנקה״ לצריכה של מוצרים מן החי מתוך סיבות ״בריאותיות ״.

ישנם כאלה שיוצרים את השינוי הערכי ועוברים לטבעונות אך לא יוצרים את הטרנספורמציה המלאה שיש בה רכישה של ידע והבנות, כיצד להזין את עצמם, באופן הרמוני, על בסיסים חדשים. בכך, צריכת המזון הינה טבעונית אך אינה "בריאה" או מגוונת ויוצרת פערים בגוף ובנפש.

אצל טבעונים רבים קיימת מערכת אמונה בלתי מודעת שהטבעונות מולידה חוסר תזונתי - ומערכת האמונה הזו מגשימה עצמה בתסמינים פיסיים.

כאמור, כאשר בן אנוש מזין את עצמו באוכל שהוא מאמין כי הוא תומך אותו, המזון יכול להתקבל על ידי הגוף והנפש בברכה, מתוך כך שמערכת האמונה של בן האנוש מתאימה את התדירות של האוכל לתדר העצמי ומפיקה מן המזון את המיטב.

לכן, חשוב כי המעבר לטבעונות יעשה מתוך התייחסות למזון הטבעוני כאל מזון מזין ושלם, המבטא לצד ההזנה הפיסית גם חיבור לערכים המסייעים ליצור מציאות חדשה.

חשוב כי במעבר לטבעונות, תהיה הסכמה ללמוד אופייני תזונה חדשים, לחקור גישות תזונתיות וצורות בישול חדשות ובכך להיחשף לרוחב יריעה עצום של אפשרויות שיש בהן הן הזנה הרמונית והן חדווה והנאה.

 


 

13. דבר לא בא על חשבון דבר -
משחק של מרקמים, צבעים, ריחות וטעמים

כאמור בפרק השני, האוכל שאנו אוכלים הינו אשליה. מרקם של תדרים המגולמים בחומר בצורה של מזונות שונים ומגוונים.

כאשר אנו נעים אל עבר תזונה חדשה הנובעת מחזון, ערכים ומודעות אישית, סביבתית וחברתית, אנו לומדים לשחק עם האשליה ובאמצעות חקירה של מרקמים, צבעים, ריחות וטעמים, ליצור את המזון המעניק לנו הזנה לצד חוויה של הנאה והרמוניה.

מתוך כך, אין באמת צורך לוותר על מזונות אהובים אלא מתוך חקירה, משחק, יצירתיות ואהבה, להפיק את התמהיל של מרקם, טעם ריח ומראה היוצרים את המזון האהוב, מחומרים חדשים.

לשם הדוגמא, אם נתבונן על סיר קציצות מהביל ברוטב עגבניות, הרי שנזהה כי לקציצות מתקיים:

  • מרקם - אותו ניתן ליצור שלא באמצעות בשר, אלא באמצעות חומרים אחרים
  • טעם ריח וצבע - אותם ניתן ליצור באמצעות תבלינים ומרכיבי מזון

המשחק והשליטה באיכות מרכיבי המזון, במרקמים, בטעם בריח ובצבע, הינה שליטה בקומבינציות חדשות של יסודות המרכיבים את המזון הרצוי. מתוך כך, בדוגמא של סיר הקציצות,  נוכל ליצור קציצות מזינות, עשירות, נימוחות, ריחניות, שטעמן משובח והאנרגיה הטמונה בהן תומכת גוף ונפש, חברה וסביבה.

כאשר אנו נוקטים גישה שכזו, אנו יוצרים תודעה חדשה, השולטת באשליית החושים ועושה בה שימוש חיובי זאת בניגוד לחברות המזון המתועש, העושות שימוש באשליית החושים על מנת לרקוח מזונות אשר ערכם התזונתי דל והם מעוררים את החושים ותו לא.

 

בתמונה - קציצות טופו ברוטב עגבניות שבישלתי ☺

 

14. אל עבר הממד החמישי

האנושות נעה מתודעת הממד השלישי הגשמי והממד הרביעי התודעתי, אל תודעת הממד החמישי .

זוהי חציית סף תודעתית שיש בה מעבר מנפרדות, בורות ואנוכיות, לאחדותיות, תבוניות ואמפתיה.

זהו מעבר שלב אבולוציוני מנקודת מבט מצומצמת המבקשת למלא את מאוויי העצמי הנפרד והחסר, לנקודת מבט כוללנית הנובעת מהתמקדות בראיית הכלל ומאפשרת לקיים חיים של הרמוניה, אחווה, הפרייה הדדית וצמיחה, שבה רווחתו של האחד אינה באה על חשבונו של אחר.

חציית הסף התודעתית, מובילה לכך שאופייני התנהלות והרגלי צריכה הופכים בלתי תואמים להוויה האנושית המשתנה, העוברת תהליך של עידון ועליה ברטט של הגופים האנרגטיים השונים ושל הגוף הפיסי.

תודעת הממד החמישי פותחת פתח בעבור בני האדם, להתרועע זה עם זה ולבסס אחווה, הפריה הדדית ושגשוג, להיחשף אל הטבע, החי והצומח כממלכה עשירה ורב ממדית המבקשת יחסי גומלין חדשים ולהסתגל לגישות ואופייני פעולה חדשניים.

האנושות מוזמנת לעבור בשער, לשנות אורחותיה ובכך לבסס מעבר שלב אבולוציוני המוביל אל מציאות חדשה.

היכולת של בני האנוש לבטא חיבור לחזון וערכים, אחריות אישית ואחריות כוללת, חסד, חמלה, עוצמה ותבוניות, הינה המפתח לעתידו של המין האנושי.

מה שניצור הוא שיהיה ❤